Gastvrij. Persoonlijk. Geslaagd.


Het grootste zelfstandige modeplein van Noord Nederland

Vrouwelijk (Noord) Nederland winkelt al ruim 125 jaar bij de grootste zelfstandige modewinkel van Nederland. In 2015 werd het tijd dat ook mannen de weg naar Gorredijk weten te vinden. Met succes, want 2 jaar na de introductie van De Heeren van Rinsma vallen beide succesformules onder het Rinsma Modeplein. De modespot voor fashionfans uit, inmiddels, heel Nederland.  Regelmatig worden BNN-ers gezien op het Modeplein om op en top te verschijnen op de nationale televisie. Een klant waar we met recht trots op zijn om voor te mogen werken. En dat al ruim 6 jaar. Jongens van de Jong, zij van Rinsma en De Heeren van Rinsma beide echte familiebedrijven met passie voor het vak.

Vele creaties en hebben we ontwikkeld voor Rinsma. Met het uitlichten van 1 of 2 cases zouden we alle andere producties tekort doen. Daarom een korte greep uit 6 jaar Rinsma en Jongens van de Jong…. 


Magazines, direct mail en advertenties

De jaarlijkse mailingen in voor- en najaar voor de nieuwe collecties voor iedereen die als eerste de laatste mode wil zien, kopen en beleven. Diverse modemagazines en modebijlages om Rinsma als inspiratiebron voor fashionliefhebbers in Noord Nederland te positioneren. Campagnes rond de sale met opvallende mailingen en advertenties met accent op ruim merkenaanbod en spetterende kortingen.


Introductiecampagne Heeren van Rinsma

De introductie van de grootste en meest bijzondere mannenmodezaak: De Heeren van Rinsma. In een stijl waarin authenticiteit, goed gastheerschap in een hedendaags jasje prima samengaan. Met enkele uitgaven van de krant ‘Fashion factory’ werd het merk gebouwd met een knipoog naar de roots die terug gaan naar het jaar 1888. Vervolgens een campagne die de zelfbewuste modeman in Noord Nederland aanspreekt. Met alle focus op gastheerschap, ja er wordt zelfs een biertje getapt in de winkel, en ruim aanbod van modemerken in het hoge segment.

 

Ontwerp huisstijl voor de hele groep

Tot slot de recente ontwikkeling van de huisstijl van de 3 identiteiten: Rinsma Modeplein, Zij van Rinsma en de Heeren van Rinsma. Een uitdaging om puur een typografisch logo te ontwerpen en om de familiaire band die er tussen de labels ligt te benadrukken. Een resultaat waar we ieder keer weer trots op zijn als we het Rinsma Modeplein bezoeken.
 


Ons werk:

  • Logo en huisstijl ontwikkeling

  • Ontwerp en opmaak diverse mailingen

  • Ontwerp en opmaak diverse kranten en magazines

  • Ontwerp en opmaak advertentiecamapgnes

  • Ontwerp en opmaak digitale nieuwsbrieven

  • Ontwerp en opmaak POS materiaal en give aways

  • Fototshoots en videopromo's op Facebook